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Dr. rer. nat. Lea Hartwich

Sozialpsychologie

Tel.: +49 541 969-7692
lea.hartwich@uni-osnabrueck.de

Raum: 75/246
Institut für Psychologie
Lise-Meitner-Straße 3
49076 Osnabrück
Sprechzeiten: n. V.

Lehrveranstaltungen


Wintersemester 2022/23
Einführung in die kulturvergleichende Sozialpsychologie (V)
Forschungskolloquium - Methodenlehre, Sozial- und A+O Psychologie Promotionskolloquium
Sozialpsychologische Grundlagen Klinischer Psychologie (1) (S)

Lebenslauf


Mai 2022 - September 2022: Visiting Research Fellow, University of Edinburgh, UK

seit Juli 2020: Postdoc am Fachgebiet Sozialpsychologie, Universität Osnabrück

September 2019-Dezember 2019: Forschungsaufenthalt an der University of Queensland, Australien

Oktober 2016-Juni 2020: Promotion im Fachgebiet Sozialpsychologie, Universität Osnabrück

2015-2016: Masterstudium Soziologie und Sozialpsychologie an der Universität Göttingen

2013-2014: Masterstudium Clinical Psychology an der University of Warwick, UK

2010-2013: Bacherlorstudium Politics, Psychology & Sociology an der University of Cambridge, UK

Publikationen


Hartwich, L., & Becker, J.C. (in press). Explaining opposition to redistribution vs. interpersonal discrimination against the lower class: the roles of economic ideology and value conflict. Journal of Social and Political Psychology.

Hartwich, L., Radke, H.M.R., Kutlaca, M., & Becker, J.C. (2022). The injustice-efficacy tradeoff: counteracting indirect effects of goal proximity on collective action. Social Psychological and Personality Science, 14(2), 173-184. https://doi.org/10.1177/19485506221093108

Becker, J.C., Hartwich, L., & Haslam, S.A. (2021). Neoliberalism can reduce well-being by promoting a sense of social disconnection, competition and loneliness. British Journal of Social Psychology, 60(3), 947-965. https://doi.org/10.1111/bjso.12438

Hartwich, L., & Becker, J.C. (2019). Exposure to neoliberalism increases resentment of the elite via feelings of anomie and negative psychological reactions. Journal of Social Issues, 75(1), 113-133. https://doi.org/10.1111/josi.12311

Hartwich, L., Becker, J.C. (2019). Nur ein Kompliment? Warum auch positive Geschlechter-Stereotype sexistisch sein können. In-Mind.

Nonte, S., Hartwich, L., & Willems, A.S. (2018). Promoting reading attitudes of girls and boys: a new challenge for educational policy? Multi‑group analyses across four European countries. Large-scale Assessments in Education, 6(1):5. http://doi.org/10.1186/s40536-018-0057-y